Saturday, February 25, 2012

Part #1 : [Gambar] Sehari bersama PUSPANITA Kementerian Sumber Asli & Alam Sekitar dan PUSPANITA Cawangan Langkawi

Hai,

Tajuk tu takleh skema lagi ke Cipina?

Aktiviti adalah pada hari Sabtu lepas yakni 18 Februari 2012 dimana saya telah berusia 27 tahun 1 hari.

Ye. 27. Panggil saya kakak from now on ok? #tuadah

Berbalik ke topik asal.

Lawatan ini lebih kurang lawatan mesra – mesra la. Nak cerita panjang pun macam membosankan korang je nanti, jadi layan gambar je lah.

Oh by the way, tempat yang dilawati adalah Kompleks Kraf Langkawi & Hospital Langkawi.

Mula -  mula layan gambar di Kompleks Kraf Langkawi dulu.

P2170571

PUSPANITA Cawangan Langkawi.

Time ni tengah tunggu rombongan PUSPANITA Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar. Gossip – gossip dulu hehe.

P2170573

Sambil – sambil tunggu tu bergambar kenang – kenangan la dulu.

P2170574

Korang nampak apa yang akak nampak? Haiiii *lambailambai

P2170575

Maka rombongan pun tiba..salam salam.

P2170590

Pastu wajib la bergambar kannnn..time ni akak takde sebab jadi cameraman.

P2170606

Dah masuk dalam. Tengah tunggu apa ni? Abang tu dok buat apa?

P2170618

Ohh..tengah demo cara – cara nak buat angsa rupanya..

Serius senang gila tengok dia buat swan tu. Skejap je dah siap. Berapa minit je. Patutlah akak tengok kat belakang tempat akak berdiri ni berlambak – lambak angsa kristal. Akak ada rakam time ni. Kalau akak ada kerajinan, akak pos lah kat blog eh? KALAU ye.

Lepas demo buat angsa, dia demo buat ikan pulak.

Lepas dah tengok demo, tengok hasil buatan lah pulak.

P2170647

Ni contoh ikan yang abang tadi demokan. Kiut – kiut kan? Harga dia pun kiut jugak.

P2170665

See. Harga dia kiut sangat kan? Boleh la beli empat ketul bawak balik. Akak sebenarnya saja je nak letak gambar ni sebab ada muka sendiri. Gedik je taww akak niii..

P2170672

“Haiiii..*oghang Utagha panggil itteww tokkey. Itteww sejenis gecko. Harge ittew RM45 jewww..beli la iteww beli laaa”

P2170697

Ni waktu operasinya.

P2170698

Akak suka prinsip ahli – ahli Puspanita NRE ni.

“Biar Menyesal Membeli, Jangan Menyesal Tak Beli”

I loike.

Oke. Habis pati sini. Kita pegi kompleks Utama pulak.

Next entri ah.

------------------***************-------------------

Kamus :

* Oghang Utagha = Orang Utara

No comments:

Post a Comment

Ni dah basuh kaki ke belum?

Ping your blog, website, or RSS feed for Free
MyFreeCopyright.com Registered & Protected