Slider

Amboi amboi cipina, profile picture baru kau lawa lah!

Thursday, December 16, 2010

Hahaha. pujian diri sendiri tak boleh belah.

Hari tu waktu Facebook tukar profile baru, ramai yang meroyan nak tukar ke profile lama balik sebab less privacy katanya.

Pastu saya pun p la usya - usya profile pic depa..peh. suma maklumat ada kat situ. Tak payah lagi dah dok klik - klik kat infolah, klik nak tengok gambaq la, tengok itu la, ini la..dengan profile baru ni, tak payah. Jimat masa. Paling sesuai untuk jejaka - jejaka menghusya aweks dan sebaliknya hahaha.

Oleh kerana takmau tergolong dalam golongan lurker bak kata kawan saya, saya menyahut cabaran hari ni dengan menukar profile facebook yang baru agagaga.

Ceh ceh..padahal nak buat something best kat facebook HAHA.

Sapa cakap tak best tukar ke profile facebook yang baru? Hanya orang yang tak mengerti je kata tak best. Erk :P

Baiklah. Apa yang bestnya?

Meh sini saya tunjukkan gambar. 


see see see best tak best tak.

First skali tengok perbuatan kreatif ni kat blog encik Obe bila dia pos kat blogserius then kat blog adik Naim cara - cara nak buat iaitu pegi ke www.PicCut.com. Senang gila.

Lepas dah buat ni, meroyan - royan la kesukaan kat facebook eksaited punya pasai kan. Ish. Korang try la jugak :D


  • Orang dah buat lama dah kau baru nak buat apa la Cipina.
  • Ini kalo orang nak buat dajal, pegi tag gamabr nasib la korang gambar tak jadi :P
  • Ahernya..entri baru..syukurrrrrrrr *tadah tangan




Thanks buat adik Naim untuk tutorial ini. Sangat best.


Nak tengok gambar lain? sila terjah belog cik Liyana Lunia a.k.a Ynn :D












20 comments:

  1. Hahahahha... sengal..Syukur Alhamdulillah...* tadah tangan *

    ReplyDelete
  2. @Aujinz
    haruslah bersyukur..idea melimpah - limpah tapi malas nak taip entri adoi T__T

    ReplyDelete
  3. tukar jangan tak tukar profile tu kan

    ReplyDelete
  4. @Sharinginfoz
    ehe..time ada mood. macam best je tengok orang buat :P

    ReplyDelete
  5. @ika honey bunny
    weehu..thanks :D

    ReplyDelete
  6. aku bukan tak nk buat.pic aku rajin update nati kawn tag aku dah tak cool dah aku punyer profile.so tak nk kemaruk sgt terikut2.tpi cool la klu ade org yg buat cm nie.^_^

    Terkini: Lepak makmak CSI | Alasan aku tak masuk Amazing Race Asia | Lady Gaga berlakon filem 10 tahun dulu

    ReplyDelete
  7. @Zulfahmi Abidin
    Alaa..lama - lama nanti slow la ni. sampai biila tanak org tag kita kan :P

    senang je. kalau org tag gambar kita, untag gambar2 profile ni then, tag balik.

    kehkehkeh..cm tade keje la pulak kan :P

    ReplyDelete
  8. oh cipina tu awak ye.. ingatkan sapa heehee erm saya tak tukar lagi profile baru tu. rasa macam belum sampai masanya lagi

    ReplyDelete
  9. @Fitrihadi
    ehe..saya la tu :P

    dulu taknak tukar jugak sbb ramai kata tak best. pastu plak takboleh balik ke profil lama.

    tapi lepas dah dapat jalan nak kembalikan profil lama, tu yg jadi berani sket :P

    ReplyDelete
  10. @zulfikar84
    ehe..tak susah pun. kena ejas sket - sket je :D

    ReplyDelete
  11. salam'alaik...

    sy jugak ada post pasal ney..

    bole click link ney

    http://squad786.wordpress.com/2010/12/15/make-awesome-facebook-profile/

    sekian dari sy...

    ReplyDelete
  12. wahhh, menarik gak. tapi malas la nak tukar cikfina oittt. ghase fb tak seindah dulu dah. ekeke ;p

    ReplyDelete
  13. @julietdeorange
    haha. ni pn sebab terrrrrajin sikit :P

    ReplyDelete

Meriahkan komen anda di sini

Powered by Blogger.

Pages

Theme Designed By Hello Manhattan
|

Your copyright

Your own copyright