Slider

Google Chrome : Facebook Photozoom yang best gila.

Tuesday, December 7, 2010

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Salam Maal Hijrah. Hari ni dah seminggu kita berada di bulan Disember dan kat archive saya masih belum menunjukkan sebarang penambahan entri dan dengan itu saya berasa sangatlah sedih maka dengan ini terhasillah entri ini yang pada awalnya macam takmau tulis tapi bila dah takde entri sangat terpaksalah jua daku poskan..sekian adanya..

Hari tu kan saya ada pos pasal FastestChrome, haa..hari ni saya nak share benda lain pulak.

Baiklah...

Entri ini khusus untuk orang - orang yang suka menghabiskan berjam - jam lamanya di Facebook membrowse album - album dan suka melihat gambar - gambar orang. Stalker akan menghargai ini hehe. Ops.

Mungkin ramai yang dah tahu ni. Tapi takpelah, saya nak kongsi jugak. Dah lama saya guna benda ni tapi hari ni baru terasa nak share. Saya pun tak ingat kat mana saya dapat tahu pasal ni. So mintak maaflah ye kalau sesiapa terasa entri saya ni hasil dari menengok entri dia.

Baik. Mari kita mulakan.

Seperti yang saya katakan di dalam kotak di atas, Facebook Photo Zoom nama diberi ye tuan - tuan dan puan - puan sekalian.

Ini pula kegunaannya. Contoh korang klik satu album kawan korang ni, pastu pulak dia punya gambar mak ai beratus - ratus keping dan mesti dalam beratus - ratus keping tu ada gambar yang korang taknak tengok kan..jadi, disinilah Facebook Photo Zoom ini memainkan peranan.

Mari lihat gambar.


Gambar bersaiz kecik dan kena klik satu - satu untuk
melihat  setiap keping gambarnya yang bersaiz sebenar kan?

Tapi..dengan adanya Facebook Photozoom ini..tanpa perlu korang susah payah..


hover saja mouse anda maka *poof* keluarlah gambar bersaiz sebenar
tanpa perlu mengklik ke gambar..

Jimat masa kan!

Cubalah!

Klik sini untuk mendapatkan : Facebook Photo Zoom

Apa yang perlu korang buat, pegi ke link tersebut, dan klik saja Install dan siap!

on atau offkan feature


Lebih banyak extension best - best di Google Chrome Extension. Terjah!

P/s - malasnya nak pegi keja esok, malasnya nak charge henpon, malasnya nak iron shawl, malasnya nak itu malasnya nak ini..hmph.



30 comments:

  1. saye sgt suka..
    masyeh yer..
    hehhe~

    :p

    ReplyDelete
  2. @Adza
    saya pun suka :D

    sama- sama >:D<

    ReplyDelete
  3. Huhu.. menarik nie untuk stalk tuan blog. :P

    Thanks for the info but I normally use FireFox

    ReplyDelete
  4. @Anwar Osman
    aip aip..huhu..gambar2 kat atas tu utk tatapan sy sorang je :P kira ekslusif la masuk blog ni ehehe

    dulu guna firefox, tp asek crashed. tu yg bertukar ke Chrome pulak :D

    ReplyDelete
  5. ape nie..semuanya malas...:-w grrrrr...

    ReplyDelete
  6. @Aujinz
    alaaahai. malasnyelah nak balas komen si ojin ni :-w

    ReplyDelete
  7. hmm menarik neh..tq for the info!

    ReplyDelete
  8. nnt gua jadi stalker yg berjaya.. keh keh

    ReplyDelete
  9. @nora
    buat cepat. haha.

    @hamzah ian
    tau dah. hmph.

    ReplyDelete
  10. ouu.. bru tau.hehee.. bgs gak info ne..hehee

    ReplyDelete
  11. i penah tgk org guna..i igt facebook yg sediakan..haha..eh thanks fer info! terus dload ni

    ReplyDelete
  12. wow chrome byk extension suda. tp xpe aku dah stop gune chrome. slalu sgt crash masa bukak blog

    ReplyDelete
  13. Kenapalar saya tidak ada akaun Fesbuk :-)

    ReplyDelete
  14. @darkbatman
    ehe..baru terasa nak share :P

    @fyna
    huhu..kawan sy tgk kat lappy ni pn dia tanya benda yg sama..ingat datang skali ngn fb :P

    @Fitrihadi
    try la :D

    ReplyDelete
  15. @9123233429698367987.0
    oh macam tu. saya pulak firefox slalu crashed.hmm..

    @akubiomed
    kenapa takde facebook?

    ReplyDelete
  16. ff aku kalau crash dia akan gtau connetion was reset ke ape...tp chrome die hang cmtu jeee

    ReplyDelete
  17. @4149274875105159394.0
    kalau chrome dia cuma gtau yang 'aww snap' tu je. itu kalau tak hang sampai kena restart lappy la. pastu dia bagi link kemungkinan jadi cmtu. kira oke la. tau jugak la apa punca jadi cmtu kan..

    ReplyDelete
  18. @Sharinginfoz
    ha'ah. best best pulak tu. kalau pandai cari lagi best :D

    ReplyDelete
  19. wahhh best nih. ade mase nk try buat ah..hehe

    ReplyDelete
  20. @Redbloodsnow
    haha kak zie..silakan silakan :D

    ReplyDelete
  21. sesekali rasa malas takpa huhuhu :P

    ReplyDelete
  22. @hafidz
    ehehe..dari sekali tu la nak jadi berkali - kali kan? :P

    ReplyDelete

Meriahkan komen anda di sini

Powered by Blogger.

Pages

Theme Designed By Hello Manhattan
|

Your copyright

Your own copyright