Thursday, October 6, 2011

Ep. 2 - Langkawi–K.Perlis–Changlun–Danok–Padang Besar–K.Perlis–Langkawi..

Sambungan dari Ep.1 -  Langkawi–K.Perlis–Changlun–Danok–Padang Besar–K.Perlis–Langkawi

Balik semula ke UPP. Suami kakak sepupu beli pulut ayam yang dikatakan sedap tu. Tapi sampai – sampai je rumah yang dituju, koey teow goreng dengan air kiwi sedia menunggu di atas meja. Kan saya dah cakap tuan rumah adalah rajin memasak. Banyak pulak tu dia masak.

Photo-0088_thumb
Yang berbungkus – bungkus dalam plastik tu adalah pulut.
Ayam 10 ketul dah selamat masuk pinggan.

AutoPadang BesarAuto

Lepas habis solat Jumaat, bergerak ke Padang Besar (belah Siam) pulak.

P9300409_thumb

Otw ke Padang Besar. Lalu ladang tebu. Cantik~

Sesampainya di Padang Besar, kami ke Pasaraya Yeoh Shin kalau tak silap.

P9300412_thumb

Sebab suka, ai rembat 3 bijik beg – beg ni.

P9300413_thumb

Walaupun dah mintak kebenaran nak amek gambar,
tetap takut – takut nak snap banyak – banyak.

P9300417_thumb

Skuter – skuter dia comellll~y17_thumb[4]

P9300419_thumb

Parking yang disediakan oleh Pasaraya.

P9300420_thumb

Bangunan dia lawa & bersih.

P9300422_thumb

Pulut mangga yang nyams~

Lepas dah setel di Padang Besa belah Siam, kami berkejar ke Padang Besar Malaysia pulak. Pegi dalam keadaan rushing sebab kejar masa. Time tu dah pukul 5++. Sangkaan kami feri last pukul 6.30 petang. Beli apa yang patut, terus berkejar balik.

Sesampainya di Jeti, terus ayah keluar beli tiket. Feri last adalah pukul 7 rupanya Smile with tongue out

Masuk je ke dalam balai menunggu, tuuuuuudia! Macam pusat penempatan sementara mangsa banjir. Sesak! Sib baik area kami duduk tu orang tak berapa ramai (ada kerusi kosong). Dapat kerusi betul – betul depan kipas lagi huhu.

P9300423_thumb

Photo-0101_thumb

Snap pakai hp sebelum naik feri.

Sampai ke rumah dalam pukul 9++ (makan siap – siap kat Abg Man Tasik sebab penat sangat dah nak masak). Upload gambar sekeping ke fb, *sudah selerah apa yang patut, tido.

Sekian.

Bai

*sudah selerah = selesaikan

4 comments:

  1. nampak sedap pulut mangga tu

    ReplyDelete
  2. sangat cantik awan ke padang besar tuh.

    ReplyDelete
  3. @JelinaJoli
    cantik2..sepanjang lalu situ besttt ja rasa..luas pemandangan..

    ReplyDelete

Ni dah basuh kaki ke belum?

Ping your blog, website, or RSS feed for Free
MyFreeCopyright.com Registered & Protected