Slider

Nak chatbox yang dalam ertikata sebenarnya adalah CHATBOX? yang berchat - chat ramai - ramai bukan sorang - sorang taip, sorang - sorang baca?

Tuesday, January 18, 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Selama ni macam boring / useless dan macam orang bodoh je kan kalau pegi spam tinggal mesej chatbox orang pastu orang tak datang balik? Tak pun lepas dapat mesej kat Chatbox, korang kena pegi ke blog orang yang tinggal jejak, pastu orang tu datang balik tanya lagu apa yang korang guna, pastu korang pegi blog dia balik gtau, pastu dia datang lagi tanya macam mana nak buat salji - salji kat blog korang pastu korang pegi bagi link tutorial kat blog dia. Pastu orang tu macam tunggu lama je kat blog dia untuk korang datang bagi feedback. Dah la blog penuh ngan widget segala, berat tau. Tu yang buat nafsu memblogwalking jadi terbantut tu..Haih..

Nasib baik ada jalan penyelesaian :D

Bloggers Chat Room dari Meebo :D




cilok dari sini
Apa yang bagusnya meebo chatroom ni??

  • Boleh mengurangkan spam
  • berchat sesama blogger dari blog masing2
  • Boleh tahu blogger yang tengah online kat blog masing.
  • Link url blog masih boleh dipromote kat situ..
  • Boleh private mesej/p2p antara dua blogger..
  • Tak hilang jejak dengan kawan - kawan chat kita tadi walaupun kita dah pegi ke blog orang lain asalkan tuan punya blog tu menggunakan chatroom yang sama :D
  • Boleh buat kawan dengan super duper cepat. Ini fakta. Tak percaya tanya saya
ini kat blog Jejaka Terhangat

dan pada masa yang sama jugak saya berada di sini :D



blog fariq
Adakah point tu tak cukup lagi membuktikan benda ni sangat berguna? para hadirin yang saya hormati sekalian. tidak payah la bersusah payah anda semua untuk pergi register ke sana ke mari lagi. Just copy je embed chatroom yang ada. Warna chatroom tidak boleh ditukar dan telah rasminya menggunakan warna kelabu . Hanya size saja yang boleh ditukar mengikut kadar size sidebar masing2. chatroom ni di monitor oleh Jejaka Terhangat. Dan setakat ini ada beberapa  blog yang dah embedded benda ni iaitu Jejaka TerhangatPrincess SunshineKak DianaCerita SekupangSembil9nTieka Nadira dan ramai lagi. 


Sudah jatuh ditimpa tangga. Sudah blur disiapkan lagi tutorial.. Ha cara2 nak pasang boleh tengok kat sini ye.  Tutorial dari The Nurul

Sekian, makaseh :D

sumber gambar dan ayat dicilok dengan penuh sedap dari blog encik Fariqscorpio


Hai, nama saya FINA

6 comments:

Meriahkan komen anda di sini

Powered by Blogger.

Pages

Theme Designed By Hello Manhattan
|

Your copyright

Your own copyright