Thursday, April 15, 2010

Air Liur Basi yang Berkhasiat

Macam geli kan dengar air liur basi?

Sebelum geli-geleman, sila baca artikel yang saya ambil dari satu page kat fb, tp tak ingat dah, nanti sy jumpa, sy update link k..sori..


  • Air liur basi berkhasiat mencerna sistem tubuh manusia.
  • Air liur basi yang diminum bersama air biasa ketika bangun awal pagi adalah penawar semula jadi paling mujarab dalam membentuk kesihatan seseorang insan.
  • Air liur basi yang dipandang jijik menyimpan khasiat khusus bagi mencerna sistem dalam tubuh manusia..
  • Keberkesanan air liur basi bagaimanapun hanya untuk keperluan tubuh badan individu itu sendiri dan bukan untuk dikongsi dengan orang lain ye 

  • Cara amalannya pula hanya berkesan jika seseorang itu bangun dari tidur dengan terus meminum air putih biasa tanpa perlu mencuci muka, berkumur-kumur atau membersihkan badan.
  • Sistem rawatan tersebut telah menjadi amalan Rasulullah S.A..W dalam kehidupan harian baginda dan telah dikesan kemujarabannya oleh pakar sains perubatan moden.
  • Nabi Muhammad semasa hayatnya akan meneguk air putih biasa terlebih dahulu sebelum baginda bersugi dan berwuduk menunaikan solat subuh setiap pagi.
  • Malah fungsi sumber semula jadi pada diri seseorang termasuk air liur basi turut disebut dalam al-Quran serta hadis-hadis Nabi.




8 comments:

  1. ya...betol3...sy selalu megamalkan minum air putih sejuk pagi2 sebelum bersolat..memg berkesan..pencernaan sgt bagus..hehehe

    ReplyDelete
  2. @8854285819403735798.0
    waahh..bagus bagus..

    ReplyDelete
  3. ur blog very vogue de vass gitu...nanti jadi mentor saya ya...hehehe

    ReplyDelete
  4. @8120496905886853119.0
    aww..malu saya dibuatnya :">
    tima kasih diatas penghargaan..takde la sampai tahap mentor lagi :">..
    layak ke jadi mentor sy ni..nanti protege mental sbb dpt mentor sengal mcm sy..hee~ :P

    ReplyDelete
  5. hari2 aku breakfast ngan air liur basi. lol.

    ReplyDelete
  6. @1669863812211810357.0
    agaga..nyam nyam..hahah

    ReplyDelete
  7. indahnya Islam kan, air liur senagai antibiotik smulajadi.

    ReplyDelete
  8. @5447224716540698623.0
    setiap kejadian ada hikmah yang tersembunyi..mcm tu jugak setiap pergerakan yg ada dalam solat yang sering dipersenda oleh kaum lain tu semuanya ada kebaikan masing-masing..subhanallah..

    ReplyDelete

Ni dah basuh kaki ke belum?

Ping your blog, website, or RSS feed for Free
MyFreeCopyright.com Registered & Protected