Friday, January 6, 2012

Penat

Nak rehat.

Tak mau keja dah boleh?

Nanti mana duit nak mari?

Sapa nak bayar bil internet?

Sapa nak bagi duit kat mak bulan – bulan?

Sambung study?

Duit lagi. PTPTN?

Hmph. Lepas belajar berhutang lagi.

Time belajar nanti sah – sah mak ayah kena masukkan duit jugak sedikit sebanyak.

Tahu dah kerja dengan kerajaan ni macam mana.

Kalau diberi pilihan, saya pilih keja swasta. Sebab swasta kena keja betul – betul.

Ada peningkatan, naik pangkat.

Tak ada peningkatan, duduk ditempat lama.

Tak perlu ijazah untuk dapat jawatan tinggi.

Asal kau kerja bagus.

Dan konsisten.

Bila dah kerja, kau lebih pentingkan pengalaman ke sekadar teori yang kau belajar di universiti dulu?

P/s - Kalau anda lepasan universiti dan masuk ke tempat kerja yang baru dan mampu mengubah cara hidup bekerja orang di sekeliling anda, anda..

adalah genius.

Tak semua mampu berbuat sebegitu. Segelintir saja.

Ni just pendapat. Taip tanpa berfikir. Tulus dari hati. Kalau tak bersetuju, abaikan saja.

Pi pantai hari ni.

Iklan :

Anak korang minum susu apa?

Cari & Share tempat makan menarik. Sapa nak bagi?

Ni apa menatang PETMOS, motogp bagai. Aku pun tak paham.

 

No comments:

Post a Comment

Ni dah basuh kaki ke belum?

Ping your blog, website, or RSS feed for Free
MyFreeCopyright.com Registered & Protected