Tuesday, January 26, 2010

Sehari di Pasir TENGKORAK

Haa..takut tak takut tak baca tajuk dia?



pantai pasir tengkorak


Heheh..Pentai Pasir Tengkorak adalah merupakan salah satu pantai tercantik yang terdapat di Langkawi dan menjadi tarikan setiap pelancong yang sememangnya mencari laut untuk menyantai. Sekian adanya.




Kelmarin [sepatutnya la, tp disebabkan malas update, hari ni baru rasa nak sambung balik. ngeh], 1.1.2010, saya bersama keluarga tersayang telah mengkelahkan diri masing-masing selama empat jam disana. Berbekalkan [suka sungguh guna perkataan berbekalkan] ikan tongkol segar, sotong dalam berapa belas ekor ntah, sosej, nasik, dan beberapa bahan penambah nafsu makan selera sampingan, maka lengkaplah sesi berkelah pada petang itu..










makanan sampingan di dalam perjalanan [tak tak, ini untuk si kecik syabil]



 eskrem..ni dapat makan pun sebab adik-adik yang lain pegi dulu dengan kereta lain. kalau tak, jenuh ai tau. dah la masing-masing nafsu makan besar [ok, kakak dia pun sama]



on the way. nak sampai dah nak sampai dah.



memandangkan barang-barang yang satu lori lain telah diangkut oleh trip pertama, maka
rombongan cik kiah lenggang kangkung goreng belacan je la.



F.O.R.E.S.T



sorry, gambar blur sikit akibat ambil gambar sambil lompat bintang sebab teruja :P



pelekat (hidupkan) api. checked.
hampar tikar . checked. 
tengok mak tengah kira anak-anak dia kat laut sambil pujuk si kecik



sorry, tak dapat ambil gambar betul-betul. kesan daripada jeles melampau sebab takleh mandi. 



ingat lagi budak ni? ya, suspek kes curi hari tu tu. muka tak puas hati sebab kena heret naik dari laut. 



sessi bakar ikan / sotong.



sebahagian dari pengunjung. sebelah sini tak ramai sangat. 



budak ni lagi. dulu baru cecahkan kaki dia kat air dah menangis. sekarang, kalau boleh taknak orang temankan dia mandi. nak mandi sendiri. 


kereta-kereta terpaksa diparking di tepi jalan akibat parking yang penuh. Almaklumlah kan, hari cuti.





babai Pasir Tengkorak~


24 comments:

  1. makk..nama tempat dah macam lanun.hahaha.

    ReplyDelete
  2. nasib baik laaa aku lanun tak guna lambang tengkorak..
    wehh..awat hang tak mandi sama..

    (..baru ingat nak skodeng..) ♫

    ReplyDelete
  3. dulu pernah wat jamuan kelas kat situ..
    Berkampung la kat situ dari pagi sampai ke petang..
    rindunya T____T

    ReplyDelete
  4. @849485345319356688.0
    nama tempat je mcm lanun..tp pantai dia best wooo..

    ReplyDelete
  5. @1549201552200056914.0
    ooo..gatai no ojin..report kang :-w:-w

    ** ehem, sejak berdua ni, stiap komen pun dia nak letak not lagu..org tengah bahagia katakan :D:X:X

    ReplyDelete
  6. @523718641986632982.0
    bila nak datang lagi? hehe..
    kalo bercamping mesti lagi best kan?

    ReplyDelete
  7. nama tempat bunyi cam bahaya! tapi tempatnya siyes lawa!

    thnx for sharing hik²

    ReplyDelete
  8. @3720040075688054617.0
    dtg la sini..besttt..promote sket..heheh

    ReplyDelete
  9. macam bestla pasir tengkorak ni..kite tak pernah sampai pun..

    ReplyDelete
  10. hmm...abg eq tak perasan pula ada tempat ni masa gi langkawi...org sana tak promote kot!

    ReplyDelete
  11. @5274122420841901760.0
    meh la langkawi..bestt..kalo dh masuk laut, konfem tanak naik..

    ReplyDelete
  12. @6940009459448763882.0
    abg eq datang sini dgn agen atau sendiri? dah tu, habes tak pusing langkawi? kalau kat sini tak pegi lagi, kena datang balik la gayanya..hehe

    ReplyDelete
  13. "oh,inilah pulau yg aku cari selama ini.ada harta karun neh" kata Jack Sparrow.

    hak3~

    ReplyDelete
  14. weh, peliknya nama tempat dia ni... ish3

    ReplyDelete
  15. aku da basuh kaki...ahaha...

    pantai tengkorak..1st time kot dgr..hehe..
    caner ek ko boleh mengkelahkan diri..ahaha...
    anyway..cantik gak tmpt ni rupenye..
    jadi..sile buat pakej utk para blogger ke sane..
    ahaha..

    ReplyDelete
  16. @2713928522467984512.0

    tapi kena pergi bertapa dulu 7 hari 7 malam baru dapat klu kat mana harta karun tu..ahaks~

    ReplyDelete
  17. @3549580233547259024.0
    hoho..saya tak pernah kaji kenapa pantai ni dinamakan sebegitu rupa..

    ReplyDelete
  18. @6550066146025703447.0
    dah basuh kaki? bagus
    pantai pasir tengkorak..tak pasti cmana pantai ni dapat nama..
    mengkelahkan diri tu lbh kurang macam menyantai di pantai..atau bahasa omputihnya picnic..hehe n yes tempat ni memang cantik [bangga bangga]

    ReplyDelete
  19. @8973990944566125227.0
    buat pakej ek..hmm..cadangan bijak..boleh dipertimbangkan..huhu

    ReplyDelete
  20. hahahha nama dia amat menarik

    eh harini hari ape leh g bsiar2 lak LOL

    ReplyDelete
  21. TAKDE ORANG PERASAN KE SAYA TULIS PANTAI 'PENTAI'? HAHAH

    ReplyDelete
  22. @6809476101063745801.0
    arc, pasni kita g tempat lain plaks...ngee~

    ReplyDelete
  23. asal usul nama pantai pasir tengkorak menurut citer mat kot...kehkehkeh...
    *kalau duduk2 kat pantai tuh akan nampak pulau taratau kat Thailand tuh...dulu pulau taratau tu pulau penjenayah2 thailand yang dibuang...mreka2 ini di kuarantin di pulau ini...dibuang ke pulau taratau sebenarnya....so paling dekat dorang nak lari adalah ke langkawi @pasir tengkorak...so dorang pon berenang la ke pasir tengkorak nih...jauh sebenanyer...nmpak jer dkat...so ble sampai pantai... mereka2 ini pon dah jadik tengkorak...kehkehkeh...*ini menurut mat kot yer...ahahaha....

    ReplyDelete
  24. @ryan's mommy
    kah kah kah! ai like teori encik kot. hahaha..boleh terima boleh terima.

    ReplyDelete

Ni dah basuh kaki ke belum?

Ping your blog, website, or RSS feed for Free
MyFreeCopyright.com Registered & Protected