Sunday, March 28, 2010

Cabaran kepada diri sendiri..boleh buat ke tak?

Ini entri hari Rabu lepas..ye ye saya tau saya malas padet blog.
Jadi, tolong layankan je entri ni..kalau tak mau layan..layankan jugak hokeh..

Hari ni saya masuk bilik awal..awalnya tu rasa mengantuk, tapi lepas mandi mata jadi segar bugar balik. Okelah, siapkanlah keja untuk esok [khamis] siap-siap. Nanti abg senior tanya, hulur je terus.
Lepas mandi, masuk ke bilik. Tak pasal-pasal ternampak dua ketul dumbbell avon kat tepi susunan buku-buku reader’s digest
[dulu waktu kecik-kecik panggil buku ni raiders deegest Feeling beat up]


Pic2761

Saya amek dumbbell tu, tengok menda alah dua ketul tu, then saya tengok lengan saya. Dari atas nampak slim. Dari tepi, dah ala-ala peha anak kambing usia 4 bulan pun ada jugak.
Lalu saya terfikir..nak challenge diri sendiri Tongue.

Baik, mulai dari hari esok [khamis], saya akan mulakan regime kuruskan lengan sendiri…
Mula-mula, kena ukur ketebalan isi lengan dulu..


Pic2803

then, lakukan regime mengangkat dumbbell tersebut tiap-tiap malam sebelum tido sebanyak 100 kali. Sikit sangat ke banyak sangat tu ha?

Okelah, nevermind..yang penting, tiap-tiap minggu saya akan poskan perkembangan penurunan/
penaikan kadar isi lengan yang terlibat.
Saya bagi masa selama sebulan untuk mengetahui keberkesanan regime ini. Jika berjaya, saya akan awardkan diri sendiri barang seketul dua hadiah
..[kalau ada yang sudi nak kasi hadiah jugak, kecik tapak tangan, airport Langkawi saya tadahkan – oke, poyo]

Kalau ada sapa-sapa kat sini yang pernah buat perkara seumpama ini dan mempunyai tips menarik untuk dicuba sudi-sudi la kongsi-kongsikan dengan saya yeSmugRaised Eyebrow

P/s - selalunya benda ni sesuai dilakukan waktu baru bangun pagi ke sebelum masuk tidur? Ke bila-bila masa pun sesuai?

P/s/s - masuk hari ni dah hari ke 3 saya buat regime tu..harap-harap berkekalan la tabiat ni hingga ke anak cucu..ngeh

11 comments:

  1. @7111077309682499749.0
    domo arigato! :D

    ReplyDelete
  2. @9160174196876804831.0
    terima kasih :D

    ReplyDelete
  3. @5079085513468526176.0
    lebih kepada tuhan? apakah?

    ReplyDelete
  4. Fen :

    sila buat dengan cara yang betul. nanti silap buat, otot plak yang naik...(^-^)

    nak lebih kesan..sapu dulu pati halia kat lengan dan tunggu lima minit, pas tu minum air masak. Dan start slo slo...

    hang pasti boleh.. chaiyok!

    ReplyDelete
  5. @2046688186126354273.0
    erk X_X silap... *perempuan...dengar perkataan tuhan, g taip tuhan plak.. X_____X

    ReplyDelete
  6. @5655894217083962911.0
    wahh..thanks..oo..pati halia je ke? pati limau nipis takleh ke..hee~

    ReplyDelete
  7. tiba2 aku rasa lengan aku yg membengkak mcm parin ahmad

    ReplyDelete
  8. @1562043331845668568.0
    wawawa..lu buat regime cmana sampai jadi cm tu plaks :))

    ReplyDelete

Ni dah basuh kaki ke belum?

Ping your blog, website, or RSS feed for Free
MyFreeCopyright.com Registered & Protected